h
Egy nehéz csapatverseny, ahogyan mi láttuk
2017. Aug. 11.

A tavalyi Klub Feeder Országos bajnokság kellemes emlékekkel tölt el minket, hiszen az első fordulóban elsőként fordultunk, majd a vég hajrában sikerült dobogós helyezésünket megtartani. Dobogón ünnepelhettünk, igaz csak harmadikként, de nagyon örültünk neki, mely mögött hihetetlen mennyiségű munka állt, amit sokan el sem tudnak képzelni.

Egyéb szerző

Tavalyi harmadik hely után, idén a második hely sikerült a II. Klub Feeder Országos Bajnokságon

Idén áprilisban hivatalosan is elkezdődött a versenyszezon, verseny, versenyt követett, szinte minden hétvégére kijutott egy-egy verseny, majd a sorban jött a II. Klub Feeder Országos Bajnokság a Mária-csatornán. Május elején, a feedereseknek már volt egy versenye ezen a helyszínen, amin ismételten bebizonyosodott, hogy ez a helyszín nagyon változékony. Nagyban függ a Balatontól, a széljárástól, a hőmérséklettől és mindezeket összevetve, ezektől a tényezőktől függ az, hogy mennyi hal van a csatornában, mert ha ezekből valami nem kedvez a halaknak, nem jönnek fel ívni a versenypályára. Mindezek tudatában, hogy nem tőlünk fog függeni a halmennyiség a versenyen, eléggé szkeptikusan indultunk neki a bajnokságnak, de valahol belül reménykedtünk a jó szereplésben, hiszen meg kell oldani azt a helyzetet is, ha csak egy-két darab halat kell fogni, vagy ha feederbottal kell majd snecizni.

A pontos dobás volt az egyik titka a kárász horgászatának

Az edzésnapok elsődleges feladata, hogy rátaláljunk a megfelelő taktikára, kiválasszuk a megfelelő etetőanyagot, csali felhasználást és ráhangolódjunk az adott vízterületre. Mikor az első edzésnapon, szerdán leültünk horgászni, sajnos hamar rá elkönyvelhettük magunkba, hogy hasonló horgászatra kell készülni, mint amikor tavalyi évben itt volt az Országos Egyéni Feeder Bajnokság. Edzésen a teríték fotókon többnyire kárászokat lehetett fotózni, illetve pár darab karikakeszeget és dévérkeszeget, a szerencsésebbeknek egy-egy ponty is jutott, ez azért volt, mert a csatornában sajnos nem volt jelen a nagy mennyiségű dévér, ami májusban itt szokott tartózkodni az ívási időszakra. Muszáj volt olyan horgászatot is próbálgatni, ami végszükség esetén jöhetett szóba, ha nem sikerül kárászt, dévér vagy karikakeszeget fogni, ilyen volt az 1-2 dekás bodorka horgászat, amivel értékes pontokat lehetetne menteni a fordulókon. Két edzésnap alatt az a taktika alakult ki, hogy ha van előttünk töklevél közel a túloldalhoz, akkor a horgászat első órájában az ott lakó, kárászt kell megfogni, de ha nincs tök, akkor bizony komoly tudás szükséges, ahhoz, hogy halat tudjunk kivarázsolni az adott helyről, egyszerűen muszáj alkalmazkodni, és a lehető legjobb helyezési pontszámot menteni a helyről. Az edzésnapok tapasztalatai alapján két etetőanyagot találtunk ami megfelelő lehet erre a két taktikára, elsősorban a kárász horgászatához, a túloldali töklevélhez, 2 kg Carp Zoom Feeder Competition Etang etetőanyagot, hozzá kevés Feeder Competiton Sweetener édesítőszert használtunk és egy marék angolmorzsát. A kishalazáshoz pedig egy zacskónyi Carp Zoom Feeder Competition Roach etetőanyagot használtunk, minden féle flanc nélkül, csak natúran a zacskóból kiöntve, ez az etetőanyag nagyon apró szemcseméretű, a mederfenékhez ez hasonlít a legjobban és összetételét tekintve tökéletes az apróhal horgászatra.

Szektor győzelmet érő zsákmány Végh Tominál

Eljött az első versenynap, melyet már izgatottan várt a csapat minden tagja. Zellei József a csapat vezetőnek jutott az a feladat a kora reggeli órákban, hogy kihúzza a csapat versenyzőinek a helyeket. Sorsolásunk, felemásra sikerült, hiszen akadtak benne jó és rossz helyek is, de nyugodtak maratunk, hiszen a megoldás megvolt a halasabb és a haltalanabb részekre is. A leghalasabb hely Végh Tominak jutott az „E” szektorban, ő ült a Balatonhoz legközelebbi részen, ahonnan nagyon ügyes horgászattal megnyerte a szektorát, 6700 grammos fogással, mely az első nap egyben a pálya legtöbb hala is volt. A „D” szektor volt a pálya leghaltalanabb része, ezt a szektort mindenki el szerette volna kerülni a versenyzők közül. Az első versenynap Bakos Bálint került ebbe a szektorba, ott is a belső felére ahol 24-25 darab aprócska bodorka, 550 gramm nyomott a mérlegen, szektor hatodik helyezést tudott elérni. Mivel volt egy minimális pálya megszakítás, soron következett az „A” szektor ahol Baráti Józsi ült, mely hasonló, haltalan szektor volt a verseny első napján, mint az „E”. Józsi 450 gramm hallal, nagyon ügyes és pontos pecával, szektor nyolcadik helyezést ért el. A „B” szektor jutott Tóth Henriknek, aki pazar horgászattal, 1330 grammot fogott és szektorában ez a negyedik helyre volt elég, mely kiemelkedő eredménynek számított. Kocsis Laci ült a pálya utolsó szektorában, a „C”-ben, annak is a belső részén, ami szintén nem a legjobb helyek közül való volt. Laci 1960 grammos fogással az előkelő, első helyezést érte el a szektorában, ami bizakodásra adott következtetni, hogy mind az öt horgászunk jól teljesített, nem volt „elszálló” eredményünk és összesen gyűjtöttünk 20 pontot. Később kiderült, hogy ez a 20 pont, kiváló eredmény, hiszen veszetjük vele az első versenynapot, még pedig olyannyira, hogy a követő csapatok jócskán mögöttünk vannak 30 pontszám feletti eredményekkel.

Henrik horgászott a csapatból a legegyenletesebben és a 100 horgász közül ő volt a legeredményesebb horgász

Mindent részletesen átbeszéltünk a szálláson, mivel szerettük volna megőrizni ezt a jó helyezést a második nap után is. Átbeszéltük, hogy az etetőanyagon, a csali felhasználáson, és az edzésnapokon kialakult taktikán, nem változtatunk, ez a kiváló eredmény nem indokolta a változást.

Második nap, hasonlóan indult mint az első, a csapatvezetők kihúzták a versenyzők helyeit, addig mi elkészültünk az etetőanyag bekeverésével, előkészítettük a csalikat a limitre és ami a legfontosabb, lelkiekben is ráhangolódtunk a horgászatra. Közben Zellei Józsi hozta a versenyzők számára kihúzott helyeket, melyek között ismét akadt jó, illetve rossz hely. Bakos Bálint az „E” szektorban tizenkettedik tudott csak lenni, Kocsis Laci a „D”-ben ismét ügyesen horgászott és harmadik helyezést tudott elérni, Baráti Józsi visszaült az „A”-ba és sajnos az első napi eredményét nem tudta megismételni, mely a tizenhatodik helyre volt elég. Végh Tominak jutott a „B” szektor ahol, ő is sajnos nem tudott bekerülni az első tíz hely egyikébe, tizenegyedik helyen végzett a szektorában. Tóth Henrik a „C”-ben pedig egyel jobb eredményt ért el mint első nap, mely a harmadik helyre volt elég a húsz fős szektorban. Számunkra a második nap nem sikerült jól, de szomorkodni sem volt okunk, hiszen még mindig mi vezettük a versenyt, igaz csak fél ponttal.

Egy-egy kapásra volt, hogy többet kellett várni az átlagosnál

A verseny utáni megbeszélés, kulcs fontosságú lehet, legfőképpen azért mert a negatívnak látott dolgok is sokat számíthatnak, másfelől pedig azért mert nagyon kiélezett verseny folyik a bajnoki címért és az előnyünk sajnos elúszott a második nap folyamán.

Eljött az utolsó, a verseny mindent eldöntő napja, ahol reggel nem találgattunk azon, hogy mi lehet jó vagy rossz hely, hanem mindenképpen próbáltunk a horgászatra koncentrálni. Még előző nap a csapatvezető úgy döntött, hogy cserélni fog és Baráti Józsi helyét, Bodzsár Norbert Márk veszi át. Norbi csak 16 éves, ügyes horgász, neki jutott a „C” szektor és egy nagyon tapasztalt segítő Schmidt Attila személyében. Amint teltek, múltak az órák a versenyből, folyamatosan jöttek a hírek, ki, hogyan áll a szektorában, a segítők hozták az információt, mit érdemes próbálni, vagy jobban erőltetni. Az öt horgászunk közül mindenki jól teljesített utolsó nap, csak egy olyan eredményünk volt ami gyengébbre sikerült, de a mérlegelés után, joggal ment a találgatás vajon ki nyerte meg a versenyt.

A háttér emberek nagyon sokat tudtak hozzátenni az eredményekhez

Mentek-jöttek a hírek, és végül kiderült, hogy a Tímár-mix Feeder Team nyerte a verseny 99 ponttal, második a Molnár-sziget Carp Zoom Team 100 ponttal, mindössze egy helyezési számmal lecsúsztunk a dobogó legfelső fokáról, harmadik a Top Mix Team 102.5 ponttal, negyedik a Maros mix-WalterLand Feeder Team csapata lett 103 ponttal. Vasárnapi nap végére nagyon szoros verseny kerekedett, 4 ponton belül végzett négy csapat, egy három napos versenyen, ahol volt, hogy csak grammok döntöttek a végső elszámolásnál.

Gratulálok minden résztvevőnek a versenyhez, legfőképpen azoknak akik dobogós helyezést tudtak elérni, ezen a nagyon nehéz és haltalan versenyen.

Egyéb szerző
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni!